Istoria primei gări din Timișoara – Gara de Nord

Timisoara in orice colt de Romanie > povestile noastre > Istoria primei gări din Timișoara – Gara de Nord

Prima linie de cale ferată spre Timișoara s-a dat în folosință în data de 15 noiembrie 1857, moment ce a coincis cu sosirea primului tren sosit în gara orașului. Întrucât, la început, trenul sosea în Timișoara doar de trei ori pe săptămâna, gara a fost una modestă, iar în locul eia fost construită o magazie, în anul 1857.

Foarte aproape a fost construită o nouă gară dar care, în anul 1897, avea să fie și ea dărâmată. În locul ei s-a construit o alta, mult mai modernă pentru perioada respectivă, cu linii noi, una dintre cele mai frumoase gări din zonă. Întreaga construcție a costat statul aproape patru milioane de coroane.

La începuturile sale, gara a fost numită Josefstadter Bahnhof sau Jozsefvaros Indohaz, adică ”gara din Iosefin”, datorită cartierului în care este situată. Numele i s-a schimbat în anul 1919, după Unirea Banatului cu România și instaurarea administrației românești la Timișoara, aceasta devenind Gara ”Domnița Elena”, nume pe care l-a purtat până la al doilea război mondial.

Războiul a lăsat urme adânci în istoria Gării de Nord, a fost bombardată și avariată foarte serios. Ulterior a fost refăcută, însă nu s-a mai ţinut seama de vechea ei arhitectură. În anul 1976, gara a fost reconstruită aşa cum arată în prezent.

Sursa: scribd.com, dusanbaiski.eu

Foto: Agenda.ro